Четвер
16.05.2024
00:17
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
»
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2015 » Травень » 3 » Добрі справи учнів Михайлівської ЗОШ I-III ст.
11:29
Добрі справи учнів Михайлівської ЗОШ I-III ст.

Відділ освіти

Царичанської районної державної адміністрації

Михайлівська ЗОШ I-III ступенів

Царичанського району

Дніпропетровської області

Назва рою: «Братство Максима Кривоноса»

ЗВІТ

про Добре діло:

«Квітка добрих справ учнів Михайлівської ЗОШ I-III ступенів»

Загальна тема: «Творіть добро, щоб кращим був цей світ»

Здійснений (проведений): на території Михайлівської сільської ради

з вересня 2014р. по квітень 2015р.

Виховник:

Молодан Катерина Миколаївна

Вчитель англійської мови

Михайлівської ЗОШ I-IIIст.

Адреса:

с. Михайлівка

вул. Вороного, 1

тел.: 6-61-10

E-mail: EkaterinaMolodan@yan dex.ru

 

АНОТАЦІЯ

Доброго діла

Назва рою: «Братство Максима Кривоноса»[1]

Виховник: Молодан Катерина Миколаївна

Тема: «Квітка добрих справ»

Мета(цілі) добрих справ:

  • Ознайомити учнів із Законами доброти, честі, справедливості;
  • Формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього;
  • Викликати бажання діяти і підпорядковувати свої дії принципам моралі «Твори добро, красу і радість»;
  • Виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися;
  • Розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.

                                   Очікувані результати:

  • Формування активної життєвої позиції;
  • Прагнення творити добро;
  • Вдосконалювати навички  працювати самостійно, бути дослідниками, вміти робити  захист свого проекту.

Михайлівка, 2014-2015 н.р.

Короткий зміст доброго діла: у звіті представлена інформація про добрі справи учнів Михайлівської ЗОШ I-III ступенів, які проводились з вересня 2014р. по квітень 2015р. Протягом даного періоду учнівський та педагогічний колективи школи були залучені до доброчинних справ, спільного проекту «Квітка добрих справ», які мали на меті: створити в шкільній родині творчу, дієву атмосферу популяризації доброчинності; формування  в дітей ціннісного ставлення до власного життя, до інших людей, почуття чуйності, тактовності, здатності до співпереживання; вміння  жити у світі добра, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються у власному житті, заохочення до добрих вчинків та корисних справ.

ЗМІСТ

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОНЯТТЯ ДОБРОЧИННОСТІ ТА ДОБРИХ СПРАВ......................................................4

1.1. Доброчинність як невід’ємний фактор розбудови демократичного суспільства ………………………………………………………………………..4

1.2. Добро починається з тебе…………………………………………………….5

РОЗДІЛ 2. ПРАКТИЧНА ОРГАНІЗАЦІЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ ДОБРОЧИННИХ СПРАВ………………………………………………...…….8

2.1.Квітка добрих справ учнів Михайлівської ЗОШ I-III ступенів…………….8

2.1.1. Пелюстка №1. «Рідній Орелі – чисті води»………………………………8

2.1.2. Пелюстка №2.  Акція «Посади дерево», «Буяння зелені та пахощі квітів»……………………………………………………………………...………8

2.1.3. Пелюстка №3. «Пам'ять та милосердя» ………………………………….9

2.1.4. Пелюстка №4. Акція «Допоможи пташці взимку»……………….……10

2.1.5. Пелюстка №5. «Збір макулатури»……………………………………….10

ВИСНОВКИ ……………………………………………………………………11

ДОВІДКА …………………………………………………………….…………12

ДОДАТКИ…………………………………………………………………...…..13

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………….19

 

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОНЯТТЯ ДОБРОЧИННОСТІ ТА ДОБРИХ СПРАВ

1.1. Доброчинність як невід’ємний фактор розбудови демократичного суспільства

В умовах сучасної України, яка обрала шлях демократичного розвитку, все більше уваги приділяється проблемам, пов’язаним із розбудовою громадянського суспільства. Основною функцією добродійності є соціальна допомога, підтримка, захист найбільш вразливих прошарків населення.

На сьогодні актуальне питання організації та реалізації проектів добрих справ у сфері освіти та науки, яке має на меті залучати всіх учасників навчально-виховного процесу до творення доброчинності. Такі справи дають можливість учням, студентам, волонтерам та всім небайдужим залучитися  до колективної справи, об’єднаної спільною метою, яка формує вміння бачити, розуміти,  оцінювати, осмислювати, приймати рішення для створення спільного блага.

Благодійна діяльність для українського соціуму – це явище досить нове, точніше таке, що відновлюється. Благородним справам належить важлива роль у формуванні ціннісних настанов і моральних норм особистості та соціуму в цілому.

ДОБРОЧИННІСТЬ, благодійництво — добровільне надання допомоги соціально знедоленим та матеріально незабезпеченим громадянам суспільства приватними особами, товариствами, державною владою. Це спеціально організована добра справа, яка має на меті покращити умови перебування в соціальному середовищі[1].

Доброчинність у сучасному українському суспільстві можна розглядати як специфічне. Сучасні дослідники, спираючись на вивчення особливостей історичного розвитку доброчинності та на сучасну доброчинну практику, вирізняють наступні мотиви, що спонукають займатися доброчинною діяльністю:

 - мотив наслідування народної традиції. Звичай жертвувати, тим самим виконувати свої суспільні обов‘язки, властивий образу життя, що склався історично, українського народу.

- моральний мотив. Цей мотив пов‘язаний з любов'ю до людства, повагою до гідності, готовністю сприяти росту такої поваги;

- мотив співчуття. Даний мотив базується на людській потребі у співчутті та у наданні допомоги іншому;

- мотив престижу, соціального визнання. У межах мотиву престижу та соціального визнання вважаємо за доцільне говорити про виокремлення ще одного мотиву доброчинної діяльності — мотиву наслідування моди;

- мотив усвідомлення громадянської солідарності та справедливості;

- мотив патріотизму.[2, с.3-4]

Отже, мотиви та самосвідомість особистості є основою доброчинності, які формують основу загальнолюдських цінностей, спонукають до розбудови демократичного суспільства. Особливу роль в цьому відіграє організація навчально-виховної роботи освітніх установ, шляхом залучення молоді до творення безкорисних добрих справ.

1.2. Добро починається з тебе.

Народна педагогіка стверджує: «Дивись. Не забудь:  Людиною будь!»[3, c.45] Хоч і сказані ці слова давно, проте не втратили свого значення і понині. Швидше, навпаки – сьогодні вони набули особливої актуальності.

Усі мають зрозуміти, що життя прожити лиш для себе, осібно – то порох, що розвіється безслідно. Лише стремління до сяйва, високих ідеалів добра, справедливості, прагнення допомогти людям, бути їм потрібним, бути справедливим – ось що робить людину значною.

На цих загальнолюдських цінностях добре знається педагогічний та учнівський колективи Михайлівської ЗОШ I-III ст. Пророчими для нас стали слова О.А.Захаренка: «Якщо хочеш змінити світ на краще, зберегти його чисту красу, незайману святість, почни це робити з себе. І не завтра, а сьогодні, з цієї хвилини!» [4] І цей заповіт став гаслом діяльності учнівського та педагогічного колективу. Бо добре усвідомлюють, що кожен з нас повинен бути творцем тільки доброго, носієм вічного і тоді в світі побільшає добра.

У центрі педагогічної, батьківської, громадської уваги ми ставимо її величність – Дитину, яка повинна виховуватися на загальнолюдських цінностях: добра, справедливості, любові, толерантності, порядності, поваги до Батьківщини, матері й батька, до знань і скарбниці знань – книги.

Класні керівники й класоводи практикують у своїй діяльності уроки Краси, Шляхетності, Мудрості, де стверджується  думка про те, що краса – це божественний розчерк, проводять заняття в зеленому класі, де привчають дітей бачити голубе небо, радіти пахучій квітці і дякувати за неї Бога, як за чашу благословення.

Екскурсії на лоно природи, уроки Гармонії, свята квітів, свято урожаю активізують прекрасне в душах дітей, облагороджують собори дитячих душ, сіють розумне, добре, вічне.

Серед загальнолюдських цінностей особлива увага належить соціальній справедливості. У школі проводяться щотижня в кожному класі години спілкування. Проходять вони за новітніми технологіями: у формі тренінгів, захисту учнівських ідей, брейн-рингів. Цікаво і змістовно проведені години спілкування «Закони життя», «Що таке доброта?», «Вчись бачити красу світу», «Який слід залишиш після себе, дитино?», «Краса творить радість».

В кожному класі – кабінеті створено куточок добрих справ. І маленький учнівський колектив включається в різні акції. Це і «Подаруй посмішку матусі», «Посади сад», «Подарунок ветерану», «Моє рідне село», «Збережи пташину» та інші. В кінці року проходить захист проектів.

Стало доброю традицією щороку здійснювати походи по рідному краю, екскурсії  до Шидієво, Маячки та інших мальовничих міст Приорілля. Під керівництвом вчителя української мови Поли С.Ф. зібрано добірку учнівських творів «Звідки починається добро…».

Вся система виховних заходів спрямовується на формування духовності, виховання учнів як громадянина, патріота своєї землі. Вихованню в учнів почуття патріотизму, шани і поваги до ветеранів війни, воїнів-афганців, учасників АТО, які є випускниками нашої школи сприяють уроки мужності, уроки-спогади, уроки-пам’яті.

Педколектив постійно ставить  перед собою завдання навчити кожну дитину, а через неї  і членів сімей зберігати і зміцнювати своє здоров’я. Атмосфера в школі доброзичлива, кожна дитина почуває себе комфортно, знаючи, що  в школі їх чекає не лише повсякденна навчально-пізнавальна праця, а й щоденний сюрприз, досягнення, відзнака. «Я люблю свою школу, бо мені тут хороше», «В школі, як у домівці», «О школо моя, моя радосте, ти дала мені знання, навчила любити батька й неньку, чути запах квітки, слухати спів солов’я», – ось уривки з дитячих творів про свою стареньку альма-матір.

Територія школи обсаджена березами, кленами, які є чудовим профілактичним засобом проти легеневих та бронхіально-астматичних захворювань у дітей. Ходи, сиди, бігай серед них і одержуй заряд здоров’я, непомітно, але таку необхідну порцію ліків.

Особлива увага приділяється вивченню правил збирання і застосування лікарських рослин.

З ранньої весни  до морозів подвір’я школи  буяє різнобарвними квітами, за якими доглядають діти, бо саме в праці – краса і затишок шкільного подвір’я.

Традиційно в школі проводиться тиждень екології, який починається Днем довкілля і закінчується Днем Землі. Учні школи постійно беруть участь у акціях «Рідній Орелі – чисті води», «Птахи – наші друзі». Учнями школи щороку розчищаються джерела на території села, руками вчителів та класних колективів.

РОЗДІЛ 2. ПРАКТИЧНА ОРГАНІЗАЦІЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ ДОБРОЧИННИХ СПРАВ

2.1.Квітка добрих справ учнів Михайлівської ЗОШ I-III ступенів.

2.1.1. Пелюстка №1. «Рідній Орелі – чисті води» (Див. Додаток 1)

Спокійно несе свої кришталево чисті води між мальовничими берегами річка Заплавка[2], яка є окрасою рідного села Михайлівка. Кожного року навесні та восени учнівський та педагогічний колективи Михайлівської школи працюють над проектом «Рідній Орелі – чисті води». Метою доброї справи є залучення учнівської молоді до практичної природоохоронної роботи, спрямованої на охорону і поліпшення стану, раціональне використання водних ресурсів, поліпшення еко-середовища та збереження чистоти прибережної зони водоймища.

Діти дбають про чистоту річки, яка є окрасою рідного села. Під час проведення акції учні прибирають сміття вирубують чагарники, бур’яни,  обсаджують береги річки. (Див. Додаток 2) Ведеться вивчення видового складу рослинного світу по берегах ставків. Працюють над екологічними проектами та презентують їх на тематичних лінійках, виховних годинах, шкільних заходах, які присвячені тематиці захисту довкілля.

2.1.2. Пелюстка №2. Акція «Посади дерево», «Буяння зелені та пахощі квітів»

 Ми живемо в епоху бурхливого розвитку цивілізації, багатогранно використовуючи природні ресурси для потреб суспільства. Нам треба діяти всебічно, щоб поліпшити та примножити можливості природи.

Одним з таких заходів стала трудова акція «Посади дерево, кущ та квіти», до якої долучились учні Михайлівської школи. Не зважаючи  на похмурий весняний день, наші учні зібрались на подвір’ї школи, щоб разом дружньою шкільною родиною, об’єднатись для добрих справ. Школярі були розділені на групи («патрулі»), кожна з яких мала своє завдання, а саме: прикрасити деревами, кущами, квітами закріплену за нею територію. Працювали завзято та з натхненням. (Див. Додаток 3)

       В ході акції активно працювали загони “зелених” патрулів. “Зелені патрулі” здійснювали насадження плодових та декоративних дерев та кущів  як на території школи, так і на території сільської ради. Так в центрі села Михайлівка було закладено парк, де висадили 125 дерев (сосна, береза). На території школи посадили 30 кущів (аґрус, смородина, бузок),  90 шт. плодових дерев.

Тож як  бачимо, свій посильний внесок може зробити кожен: посадити принаймні одне деревце. Звичайно, це небагато, але, якщо кожна людина почне шанобливо ставитися до природи – вона віддячить сторицею.

2.1.3. Пелюстка №3. «Пам'ять та милосердя»

Пам'ять та милосердя – це особлива риса кожної людини. Пам’ятати, бути гордим за відважних, сильних духом людей, які загинули під час виконання свого патріотичного обов’язку, людей, які  стали жертвами певних важких, доленосних історичних обставин життя, мають право бути вшанованими та незабутими наступними поколіннями. Здатність пам’ятати, співчувати, співпереживати — це ознака духовної зрілості особистості.

Так, учні Михайлівської ЗОШ I-III ступенів постійно дбають за чистотою та озелененням пам’ятних меморіалів: пам’ятником загиблого воїна-афганця Владислава Яременка[3], могилою загиблих воїнів Другої світової війни, пам’ятником героя Радянського Союзу Вороного Михайла Ілліча[4], що розташовані в центрі села.(Див. Додаток 4) Дружнім колективом учні та вчителі працюють над збереженням чистоти пам’ятних місць, підтримують меморіальний комплекс в належному стані, насаджують квіти, дерева, кущі.

Учні старших класів відвідують могили вчителів-пенсіонерів та підтримують їх в охайному стані: прополюють бур’ян, розчищають від засмічення.

2.1.4. Пелюстка №4. Акція «Допоможи пташці взимку!»

 

Найважчою порою для птахів є зима. У цей час вони гинуть не стільки від холоду, як від того, що не вистачає їжі. Особливо важко птахам під час ожеледиці і сильних снігопадів, коли земля, гілки дерев покриті льодом і снігом. Ось у ці скрутні для птахів часи на допомогу повинні прийти небайдужі громадяни.

Взимку учні Михайлівської школи проводять щорічну екологічну акцію «Допоможи пташці взимку!» (Див. Додаток 5) Саме в морозний та холодний час, коли птахам дуже важко знайти собі корм під снігом і льодом, на допомогу їм приходять дорослі і діти.

За допомогою батьків, вчителів учні виготовляють годівниці для пернатих. Кожен намагається зробити свою годівничку красивою, зручною, більш оригінальною, не схожу на інших. Годівниці розміщують в парку на території школи та слідкують за поповненням корму для птахів.

 

2.1.5. Пелюстка №5. «Збір макулатури»

 

З метою більш активного залучення учнів до благородної справи з нагоди  всесвітнього дня Землі 22 квітня 2015 року проходила акція по збору макулатури в Михайлівській ЗОШ I-III ступенів. (Див. Додаток 6) Учні 1-11 класів старанно працювали над збором вторинної сировини. Завдяки вміло організованій роботі,  учні зібрали понад 250 кг макулатури. Всi кошти, отриманi від зданої сировини, залишаються в розпорядженні школи. Це є чудовою нагодою покращити благоустрій школи.

ВИСНОВКИ

    Добрі справи не вимагають матеріальних затрат, адже доброта в основі своїй безкорислива, а милосердя – безкінечне.

Учні, беручи участь у благодійних акціях, відчули потребу творити добро. Вони брали активну участь у підготовці екологічних програм, заходів пов’язаних з озелененням шкільної території, із великим бажанням готували і виготовляли годівнички, упорядковували господарство підшефних.

Реалізація добрих справ сприяла прояву серед дітей і дорослих найкращих людських рис: доброзичливості, співчуття, турботи, прагнення допомогти.

Отже, результати реалізації добрих справ стали поштовхом до: гуманізації стосунків між вчителями та дітьми, практичного засвоєння вихованцями моральних і духовних цінностей, формування навичок практичної допомоги іншим людям, формування стратегії життєвої поведінки у суспільстві, розширення зони контактів вихованців з позашкіллям, створення умов для самореалізації особистості у різних видах діяльності.

Зараз можна побачити навкруги багато горя і біди, але ми повинні жити і сіяти добро в людських душах, бути милосердними вже сьогодні. Тож нехай оживає істина стара: «Людина починається з добра!»

ДОВІДКА

1.Вороний Михайло Ілліч – уродженець с. Михайлівка, герой Радянського Союзу; ім'я Вороного Михайла Ілліча носить дитяче об'єднання "ДОБРОТВОРЕЦЬ" Михайлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

2. Запла́вка (Запла́вка) — річка в Україні, в межах Магдалинівського та Царичанського районів Дніпропетровської області. Ліва притока Орелі (басейн Чорного моря). Територія сіл Заплавка, Михайлівка та Дмухайлівка.

3. Макси́м Кривоні́с (бл. 160 —1648)  — український військовий діяч періоду Хмельниччини, лисянський полковник, один з керівників козацько-селянських повстань в Україні під час Хмельниччини. Був учасником Корсунської битви, літньої подільської кампанії та осінньої волинсько-галицької кампанії 1648 року. Відомий під прізвиськом Перебийніс.

4. Яременко Владислав Олександрович – герой-афганець. Загинув, виконуючи інтернаціональний обов’язок в ДРА. Посмертно нагороджений орденом Червоного прапора.

 

ЛІТЕРАТУРА

1. Бібліографічне посилання: Т.І. Лазанська.. ДОБРОЧИННІСТЬ, благодійництво [Електронний ресурс] // Енциклопедія історії України: Т. 2: Г-Д / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. НАН України. Інститут історії України. - К.: В-во «Наукова думка», 2004. - 688 с.: іл. – Режим доступу: http://www.history.org.ua/?termin=Dobrochynnist (останній перегляд: 23-04-2015).

2. Доброчинність – практичний спосіб зробити світ добрішим [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://veganohooligano.com.ua/vegan-charity/

3.Доброчинність – шляхетна справа. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.vechirka.com.ua/dobrochinn-st-shlyaxetna-sprava

4. Єсіна О.О. Доброчинність як соціальне явище, К. – 2013.

5. Стрельникова О.О. Мотиваційні аспекти доброчинної діяльності, К.– 2012.

6. Стрельнікова О. О. Основні підходи до визначення поняття «доброчинність», К.– 2012.

7. Що таке благодійність. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://webdovidka.com/index.php?newsid=75594

 

 

[1] Макси́м Кривоні́с (бл. 160 —1648)  — український військовий діяч періоду Хмельниччини, лисянський полковник, один з керівників козацько-селянських повстань в Україні під час Хмельниччини. Був учасником Корсунської битви, літньої подільської кампанії та осінньої волинсько-галицької кампанії 1648 року. Відомий під прізвиськом Перебийніс.

[2] Запла́вка (Запла́вка) — річка в Україні, в межах Магдалинівського та Царичанського районів Дніпропетровської області. Ліва притока Орелі (басейн Чорного моря).

[3] Яременко Владислав Олександрович – герой - афганець. Загинув, виконуючи інтернаціональний обов’язок в ДРА. Посмертно нагороджений орденом Червоного прапора.

[4] Вороний Михайло Ілліч – уродженець с. Михайлівка, герой Радянського Союзу; ім'я Вороного Михайла Ілліча носить дитяче об'єднання "ДОБРОТВОРЕЦЬ" Михайлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Прикріплення: Картинка 1
Переглядів: 5012 | Додав: Blackberry | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Травень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Друзі сайту